חדשות

ארבעה עצורים בהפגנת המתמחים מול ביתו של מנכ"ל משרד הבריאות

עשרות מתמחים וסטודנטים לרופאה הפגינו אמש מול ביתו של פרופ' חזי לוי במחאה על הכוונה להאריך את ההיתר המאפשר העסקת מתמחים בתורנויות של 26 שעות

מתמחה מובל לניידת משטרה במהלך ההפגנה. צילום: אלעד גוטמן

עשרות מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים הפגינו אמש (מוצ"ש) מול ביתו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ברעות, במחאה על הכוונה להאריך את ההיתר המאפשר העסקת מתמחים בתורנויות של 26 שעות וזאת מבלי שהוצגה עדיין תכנית הוועדה שהקימה הר"י לשינוי מתכונת עבודת המתמחים.

בתחילת ההפגנה הגיע פרופ' לוי לשוחח עם המתמחים, אך משלא ניתנו תשובות מספקות למתמחים, ההפגנה נמשכה ובמהלכה עצרה המשטרה מתמחה אחד, שני סטודנטים לרפואה ואת מנהלת המטה של ארגון מרשם, המוביל את מאבק המתמחים לקיצור תורנויות.

הפגנת המחאה נערכה לאחר שנודע כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי שלח לשר העבודה מאיר כהן בקשה להארכת ההיתר המאפשר להעסיק את המתמחים בתורנויות של 26 שעות. זאת, טוענים בארגון מרשם, "ללא כל התחייבות להצגת תכנית לקיצור תורנויות ובניגוד גמור להסכמות שהושגו בעבר". תוקף ההיתר הקיים אמור לפוג ב-7 ביולי 2021.

לוי אמר למפגינים: ""סיימתי עכשיו דיון גדול בנושא הקורונה ויצאתי לפה מיד. הוועדה אמורה לסגור את הדברים, משום כך ביקשנו הארכה של החרגה, היה והדבר הזה ייגמר יותר מהר לא נצטרך שנה". עוד אמר לוי: "השנה הזאת של היעדר תקציב, היא בלי תקציב ובלי תקנים... אתם יודעים כמה אני נלחם על 600 רופאים ו-200 אחיות שבעוד שלושה ימים הולך לפוג לכאורה התוקף, ואמרנו שעל גופתנו המתה - אחרת הם יפוטרו"‎. לאחר שלא הצליח לשכנע את המפגינים, חזר אל ביתו.

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, הגיע לשוחח עם המפגינים. צילום: אלעד גוטמן

בתגובה מסרה יו"ר מרשם, ד"ר ריי ביטון: "לפרופ' חזי לוי יש את התעוזה עכשיו, בתירוץ עלוב של הקורונה המתחדשת, לא רק לפעול נגדנו, אלא גם לעשות את זה במחשכים, ולחשוב שזה יעבור בשתיקה. אבל ככה זה נראה כשמנכ"ל משרד הבריאות, שהוא גם בעל תפקיד בהר"י, לא סופר אותנו. רגע לפני שידרשו מאיתנו שוב להתגייס בצו 8 כדי לתפוס את הקו הראשון במלחמה נגד המגיפה, בוחר מנכ"ל משרד הבריאות לירוק לנו בפרצוף. אבדה הבושה. אבדה ואיננה עוד".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  מאבק המתמחים,  ד"ר ריי ביטון,  פרופ' חזי לוי,  משרד הבריאות,  קיצור תורנויות,  מעצר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2021, 21:29

מתנצל מראש על האנונימיות...
הוכח שדר' ריי ביטון היא ביריונית מתלהמת שמובילה מאבק עקר וחסר גבולות. חבל שאין בקרב המתמחים אנשים חכמים ומתונים שיודעים איך להוליך מאבק צודק ולהצליח בו.

אנונימי/ת
28.06.2021, 19:20

ריי ביטון - תתביישי מהתגובה הברוטלית שלך !
תראי כיצד התנסח פרופ' לוי, בכבוד ובאון עינייני, וכיצד את התנסחת - האחת שחושבת שיודעת הכל ושחושבת שרק היא צודקת
בושה למתמחים שאת מייצגת, אם יש כאלה

אנונימי/ת
28.06.2021, 19:56

חזי המסכן. יצא לדבר איתם. הוא עוד לא הבין שגם אם ביטון תהיה שד בריאות היא והמרשמיסטייים ימשיכו להפגין נגד הרי ומשרד הבריאות.

אנונימי/ת
29.06.2021, 08:49

צודקים המתמחים שהתורנויות במתכונתן כיום גורמות נזק למטופלים ולרופאים כאחד. אין פתרון ברור לבעיה כי לא לעבוד אחרי תורנות מקטין את החשיפה לרפואה במיוחד במקצועות בהן יש לרכוש מיומנות מנואלית. אפשר להקךל על הקושי בתורנות על ידי תוספת עוזרי רופא , פלבוטומיסטים, מזכירות וכדומה. אבל לאף אחדמנהל במערכת לא איכפת. צריך לזכור כי מתמחה שטעה ויאושם ברשלנות רפואית יזרק לכלבים ובית החולים לא יטען כי בגלל שהוא היה יחיד במחלקה או שהמקרה ארע בשעה 24 לתורנות הוא לא אשם .

חבל שכול המגיבים הם ממשפחת העכברוש המצוי אנונימוס. אם יש לך דעה לעמוד אחריה פרסם שמך, אם אינך מסוגל לעמוד על עמדתך עדיף שתשתוק.
100 אנשים הגיעו להפגנה. רובם עדין לא ביצעו תורנות אחת בחייהם. והם דואגים מה יהיה, חס וחלילה שיהיה להם קשה. וזאת מול 6000 מתמחים שישמחו אם יהיה יותר קל ובנוסף עוד מאות תחומיים ותורני חוץ, ועוד מאות או אלפי מומחים מבצעי תורנויות. אז 100 רעשנים מנסים ליצר סערה מיותרת בים.
חבל שאף אחד לא מזים שקרים ושמועות של מתמחים בעלי עניין. חולים. תים? חולים נפגעים? ההתמחות אינה טובה?
פרופ'לוי הוא בעל תפקיד בהר"י? אלו הוצאות דיבה שצריך להביא את אומריהן לדין.
עכשיו הודיעו השרים כהן והורוביץ שמאריכים את התר 26 שעות בעוד 3 חודשים. יופי. ומה יהיה בעוד 3 חודשים? יביאו עוד תקנים? עוד רופאים? עוד כסף למערכת? זה מה שנעשה בחוסר הבנה של ה ערכת.