COVID-19 בישראל

בגלל תקלה בנתב"ג: בדיקות חיוביות לנגיף נספרו פעמיים

הנתונים השגויים השפיעו על שיעור הבדיקות החיוביות לקורונה לאחרונה | קבינט הקורונה ידון בהצעה לחייב בדיקות מהירות ללא-מחוסנים בכניסה לאירועים המוניים

בדיקות קורונה לנוסעים חוזרים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: פלאש 90

המנכ"ל החדש של משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודה אמש (יום ב') בתדרוך לתקשורת שמשרד הבריאות הציג לאחרונה נתונים שגויים שהשפיעו על אחוז הבדיקות החיוביות. במילים אחרות: נמצאו פערים בשיעור הבדיקות שנעשו בעיקר בנתב"ג והציגו תוצאות חיוביות לנגיף לבין הדיווח היומי שמפרסמים משרד הבריאות ואמ"ן, במקביל. בעוד אמ"ן הציג בדיווח את נתוני התוצאות שהתקבלו, משרד הבריאות הציג תוצאות דגימות שנלקחו וזה ההסבר לפער.

בתדרוך אמר פרופ' אש: "נתוני הבדיקות שהופיעו באתר משרד הבריאות בשבועות האחרונים היו שגויים. הבדיקות החיוביות שנעשו בנתב"ג נספרו פעמיים. בכוונת המשרד לתקן תקלה זאת כך שלא יהיה עיוות במגמת התחלואה".

ההסבר שנתן פרופ' אש לתקלה: החלפת הגורם הדוגם בנתב"ג. "איתרנו את מקור התקלה ופעלנו לתיקון", אמר אש והבהיר: "אין קפיצה באחוז הבדיקות החיוביות, יש עלייה הדרגתית בתקופה האחרונה".

לקראת הדיון המתוכנן להיום בקבינט הקורונה בממשלה, אמר פרופ' אש כי למשרד הבריאות אין כוונה בשלב הזה להציע הטלת מגבלות חדשות: "המגמה היא לצמצם בתחלואה מבלי לנקוט צעדים נוקשים". הוא הוסיף כי הצוות במשרדו ידון בקרוב בתכנון הנדרש לתקופת חגי ראש השנה ופתיחת שנת הלימודים בספטמבר.

בישיבת הקבינט הקרובה יוצע לבחון האם לחייב ביצוע בדיקות מהירות ללא-מחוסנים בכניסה לאירועים המוניים וחתונות; דחייה בחודש של כניסת תיירים לישראל עד ספטמבר וגם חיוב כל הנוחתים בישראל לעבור בדיקת קורונה ארבעה ימים לאחר חזרתם לארץ. ייתכן שבדיון זה גם ידונו השרים אם לאשר את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר במתווה הקפסולות.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  נתב"ג,  תחלואת קורונה,  פרופ' נחמן אש,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות