COVID-19 בישראל

מסתמן: מערך בדיקות מהירות לילדים יופעל על חשבון המדינה

שר הבריאות מבטיח: שנה"ל תיפתח באופן מלא - ייתכן שלצד הפעלת מערך בדיקות קורונה לילדים | עמדות לבדיקות מהירות ייפרסו בארץ כבר בשבוע הבא ותתאפשר רכישת בדיקות עצמיות בבתי המרקחת

בדיקת קורונה מהירה. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

שרי קבינט הקורונה צפויים להתכנס היום (ה') לדון בחובת הבידוד של כל השבים לארץ מחו"ל. בניגוד להצהרות קודמות של בכירי משרד הבריאות בנושא הזה, נראה כי ההנחיה הזאת לא תאושר. עד כה מחויבים בבידוד של שבוע השבים לישראל ממדינות המוגדרות ברמת סיכון מירבי וממדינות עם אזהרה חמורה. בידי משרד הבריאות נתונים על כל שמאומתי קורונה רבים שבים ממדינות שאין עליהן הגבלות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ העריך שתהיה בקרוב הרחבה של כללי התו הירוק גם לתחום המלונות. הוא הזהיר בתדרוך לתקשורת אמש כי צפויה עלייה במספר החולים הקשים, אולם גם הבטיח ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר באופן מלא כאשר יש תקווה שיופעל מערך בדיקות מהירות לילדים על חשבון המדינה.

כמו כן הודיע השר שעמדות ראשונות לבדיות מהירות ייפרסו בארץ בשבוע הבא ויופעלו על ידי מד"א וחברות אחרות. מהשבוע הבא ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ובפארמים ערכות לבדיקה עצמית. במחיר שווה לכל נפש - ככל הנראה 60-50 שקל לערכה.

הורוביץ הזהיר כי המאבק בנגיף ובמיוחד בזן דלתא צפוי להימשך עוד זמן רב: "מצפים לנו", אמר, "חודשים ארוכים וקשים במאבק בזן הדלתא. יידרש פה מאמץ משותף של שרי הממשלה, גורמי המקצוע וכל הציבור בישראל".

בהקשר זה גם אמר פרופ' רן בליצר  מנהל מכון המחקר של קופת חולים כללית וראש קבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות, בראיון לרוני לינדר המתפרסם הבוקר (ה') ב"דה מרקר": "הקורונה תפגוש את כולנו. צריך לשאוף לכך שזה יקרה כשאנחנו מחוסנים". בליצר גם הזהיר: "אין כיום סקטור בישראל שיש לו חסינות עדר כנגד זן הדלתא. אלמלא החיסונים, קצב התפשטותו בארץ היה יותר מהיר".

נושאים קשורים:  חדשות,  בדיקות קורונה מהירות,  19-COVID,  בידוד,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' רן בליצר,  שר הבריאות ניצן הורוביץ
תגובות