• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "לא צריך להפעיל אמצעי לחץ להתחסן"

בראיון ל"דבר" טוען פרופ' נדב דוידוביץ' כי יש לנקוט הסברה פרו-אקטיבית חיובית כדי לעודד את הציבור להתחסן וכי הבדיקות בכניסה למקומות בילוי צריכות להיות בחינם ולכולם

פרופ' נדב דוידוביץ'. "די אם נתבונן במה שנעשה בארה"ב, בדומה למגיפת האופיואידים, שאחרי 20 שנים של ניסיון רע בארה"ב, יובאה גם לישראל". צילום: KhenM/ ויקימדיה

פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, מסתייג מכמה מהמהלכים שמובילים עתה ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ במאבק בקורונה. בשיחה ל"דבר" אמר פרופ' דוידוביץ' כי לדעתו "החלת כללי התו הירוק על מקומות בילוי היא מהלך נדרש כדי לקיים חיים לצד הנגיף, אך הדרישה מאנשים שלא התחסנו לשלם על בדיקות ונאומו של בנט נגד 'סרבני החיסונים', אותם הגדיר אותם כמסכני החופש של אזרחי ישראל - לא יובילו לעידוד התחסנות ועלולים להיות בעייתיים מבחינה אתית. עם ההתנגדות לחיסונים יש להתמודד ברמה המקומית", ציין.

עוד אמר כי ראוי שבדיקות שיידרשו בכניסה למקומות בילוי יהיו בחינם לכולם, ללא קשר להתחסנות. "לא נכון לגבות עליהן תשלום, בוודאי לא מילדים מעל גיל 12 שלא התחסנו", הוסיף.

"אנחנו מדברים כבר שנים על חוק לעידוד התחסנות שיכלול תקציבים להסברה. התנגדות לחיסון זו תופעה מורכבת שנוצרת מסיבות שונות. יש החוששים בפגיעה בפריון; חששות אחרים יש לאוכלוסיות אחרות. יש מקום לביקורת על מי שבוחר לא להתחסן, למשל מצד מנהלי בתי חולים או מנהלי בתי ספר וברמה הארצית צריך עידוד חיובי להתחסן ולא להעניש את מי שלא התחסן. מרכיב הכרחי נוסף הוא קבלת החלטות בהידברות עם כלל הגורמים".

כמו כן טוען פרופ' דוידוביץ כי "התגובה התקשורתית המאוחרת של משרד הבריאות לסוגיות שעלו לאחרונה סביב נושא החיסונים עלולה לפגוע באמון הציבור או ליצור לחץ מיותר. הירידה ביעילות החיסונים במניעת הדבקה קיימת, אולם החיסונים נשארו יעילים במניעת תחלואה קשה ומוות". לכן, לדבריו, "היה צריך לצאת בהסברה פרו-אקטיבית וברורה. במקום זה, הנתונים שהודלפו יצרו בלבול. גם פרטים מדיון המומחים לעניין החיסון השלישי למדוכאי חיסון הודלפו לתקשורת והתערבבו עם נושא החיסון השלישי לאוכלוסיות האחרות, ולכן טוב עשה משרד הבריאות שהחל מהשבוע שעבר לערוך תדריך עיתונאים ברמה כמעט יומית".

נושאים קשורים:  פרופ' נדב דוידוביץ',  חיסונים,  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2021, 16:44

מה ההגיון של התו הירוק אם מחוסנים עדיין נדבקים ומדביקים?

22.08.2021, 09:37

אני מצטט מכתבה בדוקטורס אונלי על ניר עמדה שלכם מתאריך 27/2/21 :
"כמו כן צוין בנייר העמדה כי "בשלב זה, אין המלצה לחסן במנות נוספות אדם שלא נמדדו אצלו נוגדנים לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון".
נשאלתי כעת מה כן כדאי לבדוק טרם קבלת הבוסטר היות ואני חושד מגדל חיסוני במנות הקודמות לאור כשל חיסוני שהיה לי בעבר עם חיסון אחר. ???