COVID-19 בישראל

תרופה לקורונה מתוצרת "איכילוב" השיגה תוצאות מרשימות בניסוי ביוון

יותר מ-93% מחולי הקורונה הקשים שקיבלו את התרופה, פיתוח של פרופ' נדיר ארבר המבוסס על מולקולה ביולוגית לטיפול בסרטן, משתחררים אחרי חמישה ימים מבית החולים

פרופ' נדיר ארבר, מנהל המרכז המשולב למניעת סרטן ב"איכילוב" ומוביל המחקר (צילום: פרטי)

ניסוי בתרופה ישראלית לקורונה – פיתוח של פרופ' נדיר ארבר מהמרכז הרפואי איכילוב-תל אביב, שנעשה עד כה ביוון, מתקרב לסיומו ועתה יגויסו גם 60 נסיינים ישראלים חולי קורונה כדי להשתתף בשלב האחרון של המחקר. כך דיווחה אמש (א') קטי דור ב"כאן 11". בדיווח נמסר כי התרופה שפיתח חוקר הסרטן פרופ' ארבר, מנהל המרכז המשולב למניעת סרטן ב"איכילוב" ומוביל המחקר, ניתנה לכמה חולי קורונה בישראל והראתה תוצאות מפתיעות. היא הצליחה לרפא רבים מהם.

ביוון השתתפו בהמשך הניסוי 90 חולי קורונה במצב קשה. "התוצאות הראשוניות דומות לאלו שהתקבלו במסגרת הניסוי הראשוני ב'איכילוב'. נכון לעכשיו, יותר מ-93% מהחולים קשה שמקבלים את התרופה משתחררים אחרי חמישה ימים מבית החולים", נמסר בדיווח.

פרופ' ארבר הציע כבר בשיא המגיפה בארץ להשתמש במולקולה שאותה הוא חוקר כבר 25 שנה לטיפול בסרטן. הוא העריך שהיא עשויה לשמש כתרופה יעילה לקורונה. לדבריו, "אחד הסיבוכים של הקורונה הוא שפתאום המערכת החיסונית של החולה משתוללת ("סערה ציטוקינית"). אנחנו בדיוק מטרגטים לשלב הזה את התרופה ומחזירים את המערכת החיסונית למצב הבסיסי שלה עם המולקולה הביולוגית CD24 הקיימת באופן טבעי בגוף ואחראית על ויסות המערכת החיסונית.

"כשתאי סרטן מתחילים להתפשט, הם משתמשים במולקולה זאת ו'מתחפשים' אליה כדי שהגוף יזהה את הסרטן בטעות כמולקולה ידידותית ולא יילחם בהם. ה-CD24 מוחדרת לריאות באינהלציה כדי לשפר את תפקודן באופן מיידי וכך גם את מצב החולה".

לפני כחצי שנה הסתיים שלב ראשון במחקר שהוביל פרופ' ארבר שבו מתוך 30 חולי קורונה במצב בינוני וקשה, 29 השתחררו לביתם בתוך שלושה עד חמישה ימים עם קבלת התרופה. החולה ה-30 השתחרר לאחר שבוע.

נמסר כי פרופ' ארבר נפגש בתקופה האחרונה עם כמה ראשי מדינות וחוקרים מהעולם. בינתיים מימנה יוון ב-7 מיליון יורו את המחקר בשלושה בתי חולים במדינה.

נושאים קשורים:  פרופ' נדיר ארבר,  איכילוב,  תרופה לקורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.08.2021, 01:07

לא מבין מדוע לא נותנים אפשרות לחולי קורונה קשיםמלקבל את התרופה ( כמובן להחתים אותם שהן בניסוי) כרגע אין תרופה ועשרים וחמישה אחוז מהחולים קשה נפטרים.
איזו סיבה יש להם לא לקחת את התרופה? גם לחיסון פייזר יש רק אישור חירום

03.08.2021, 08:27

מרשים ומבטיח,כה לחיי

03.08.2021, 08:39

מרשים ביותר פרופ' ארבר!

תוצאות מדהימות וחייבת לציין שאינן מפתיעות. נשאלת השאלה המתמיהה משהו , למה לא נותנים את ה-CD-24 לחולים קשים בארץ במסגרת אישור חירום ממש כמו החיסון?? אין מנוס מההבנה שמדובר במערכת שכפופה לכללים מול החוזה עם פייזר שאסר שימוש וקידום של תרופות נסיוניות לטיפול בנגיף. ניתן להביא דוגמא נוספת כואבת לא פחות על הגניזה הברוטלית של מחקרו של פרופ אלי שוורץ משיבא של האיברמקטין. לצערי אלו בדיוק השיקולים שמביאים רופאים מסויימים לחוסר אימון טוטלי במערכת. האם הפכנו לשופרות ובובות על חוט ואגב יישר כוח פרופ נדיר.

15.08.2021, 08:00

הרגולטואים עדיין לא הפנימו שהעולם השתנה ולגבי הקורונה אין זמן לניסויים ארוכים ומדוקדקים.
צריך לקבוע נוהלי ניסויים מיוחדים בתחום הקורונה. ולאשר ניסויים על יותר חולים עם המשך אוטומטי לשלב הבא בכפוף לעמידה ביעדים של שלב א'. את הבקרה על הניסויים ניתן לבצע באופן שוטף ולא בסוף כל שלב.

אנונימי/ת
18.08.2021, 11:19

הם הבינו את זה דווקא ראשונים בעולם כשזה היה לגבי החיסון

בסופו של דבר כל הרעות החולות של החברה האנושית מתחילים ונגמרים בפוליטיקאים וההחלטות הנוראיות שלהם והעם משלם את המחיר בחייו