• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מחוסנים ומחלימים השבים מ-18 מדינות נוספות יחויבו בבידוד

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת אישרה צו להוספת המדינות המחייבות בידוד למחוסנים, למחלימים וללא מחוסנים - הרשימה המלאה עומדת על 42 מדינות, ביניהן מצרים, גרמניה ויוון

נוסעים בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ועדת עבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום, אישרה היום (ג') צו להוספת 18 מדינות לרשימת המדינות שמחוסנים ומחלימים השבים מהן ידרשו לבידוד. במקביל, יוסרו שמונה מדינות מהרשימה, כך שתכלול בסה"כ 42 מדינות.

מדינות שמחוסנים ומחלימים השבים מהן ידרשו לבידוד החל מ-6 באוגוסט: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.

מדינות שיוסרו מהרשימה: איי סיישל, זמביה, פרגוואי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

הרשימה המלאה של מדינות שהשבים מהן נדרשים לבידוד: אוזבקיסטן, אוקראינה, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארגנטינה, ארה"ב, בוטסואנה, בולגריה, בלרוס, בריטניה, גאורגיה, גוואטמלה, גרמניה, דרום אפריקה, הודו, הולנד, הונדורס, זימבבווה, זמביה, טורקיה, טנזניה, יוון, מונגוליה, מיאנמר, מלאווי, מצרים, מקסיקו, נמיביה, ספרד, סקוטלנד, פיג'י, צ'כיה, צרפת, קובה, קולומביה, קירגיזסטן, קמבודיה, קפריסין, רואנדה, רוסיה ותוניסיה.

מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון עולה בין היתר כי מארה"ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%), מיוון 292 חולים (0.47%) ומצרפת 42 חולים (0.24%).

יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום, אמרה בדיון: "אני מקווה שזו הפעם האחרונה שניפגש כאן בנושא הזה. הטלת שבעה ימי בידוד היא גזירה קשה. ליבי עם כלל עובדי ענף התיירות שמטה לחמם הולך ונגדע בכל פעם שאנחנו דנים ומאשרים צווים אלה".

טל פוקס מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות הסבירה: "מה שנדון כאן היא חובת הבידוד של מחוסנים ומחלימים. מי שלא מחוסן או מחלים חייב בידוד בשובו בכל מדינה. לא היה שינוי של הקריטריונים אלא יותר מדינות עומדות כרגע בקריטריונים הקיימים. אנחנו מכניסים 18 מדינות לרשימה ובהתאם מוציאים שמונה מדינות אחרות שבהן המצב השתפר".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיפה: "גל התחלואה הנוכחי הוא תמונה דומה למה שאנחנו רואים בעולם. מרבית העולם נמצא בעליית תחלואה, לרוב בגלל זן הדלתא. המודל לבניית הרשימה מבוסס על מספר קריטריונים - החשוב ביותר הוא כניסה של תחלואה לארץ.

"לא משנה מה המדינה מדווחת על עצמה, כי חלק המדינות לא בודקות, מרצפות וריאנטים או מדווחות. הקריטריונים הנוספים הם הערכת היקפי תחלואה באמצעות מודלים בינלאומיים - בריטי ואמריקאי - שמעריכים בצורה עקיפה את התמותה העודפת במדינה והתחלואה. בנוסף, מתייחסים להימצאות וריאנטים במדינות, לבדיקות סרולוגיות באותן מדינות וגורמים נוספים".

פרופ' נדב דוידוביץ, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, הוסיף: "מי שעוזר היום באיסוף הנתונים אודות התחלואה זה אמ"ן - אי אפשר להמשיך להסתמך על זה. צריך להקים בתוך משרד הבריאות יחידה שתעסוק בכל מה שקשור לנתונים, כניסות יבשתיות ומהים ובשביל זה צריך תקנים במשרד הבריאות וחשוב מאוד שהוועדה תמליץ על כך. זה מתעכב למעלה מעשר שנים".

נושאים קשורים:  נתב"ג,  חו"ל,  בידוד,  מדינות אדומות,  חדשות,  19-COVID
תגובות