COVID-19 בישראל

בקבינט הקורונה ישקלו להמליץ על מתן מנת חיסון שלישית מגיל 40

בנוסף, הקבינט ידון בהפעלת כללי התו הסגול להגבלת התקהלויות | גורמי מקצוע: "בציבור הרחב לא הפנימו שהמצב בגל הנוכחי הוא קריטי"

חיסון לקורונה. החיסונים המעודכנים יגיעו לארץ בשבועות הקרובים. צילום: Abed Rahim Khatib /Flash 90

בניסיון למנוע סגר נוסף בישראל, הוצעו לאישור שרי קבינט הקורונה צעדים עיקריים שיש להפעילם באופן מיידי בתקופה הקרובה: מתן מנה שלישית של חיסון כבר מגיל 40 ומעלה, והפעלת כללי התו הסגול ומסע הסברה ממוקד, נמרץ ונרחב יותר מכפי שנעשה עד כה לשם עידוד ההתחסנות. דגש מיוחד במסע הסברה יהיה בחברה החרדית לחיסון צעירים ומבוגרים.

החלת כללי התו הסגול נועדה בעיקר להגבלת התקהלויות ומספר האנשים שמותר להתיר כניסתם לאירועים בשטח סגור ופתוח וכן לקניונים, אבל צעד זה יחייב בניית מנגנון לפיצוי בעלי העסקים שעלולים להיפגע מכללים אלה.

"הציבור הרחב עדיין לא מבין כנראה שישראל מצויה בימים אלה בנקודה קריטית בגל התחלואה ורבים פשוט אינם מקפידים על כל ההנחיות", מעריכים אנשי מקצוע שונים. הדוגמאות הבולטות: מנתוני משרד הבריאות עולה שכ-70% מאלה הנדרשים לבידוד בארץ לא מבצעים את הבדיקה לקיצור משך הבידוד משבועיים לשבוע - בדיקה שעליהם לבצע ביום השביעי לבידוד. 90% מהחוזרים מחו"ל שנדרשים לבידוד לא נבדקים ביום השביעי ויוצאים מהבידוד בניגוד להנחיות.

אמש דווח כי גורמי המקצוע במשרד הבריאות חוששים מהתפרצויות קורונה במחנות קיץ ובטיולים ילדים ונוער הנערכים עתה בשיא החופש הגדול ויש כוונה לאסור טיולים ומחנות הכוללים לינה.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  התו הסגול,  סגר,  קבינט הקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות