COVID-19 בישראל

משרד הבריאות אישר: החל מהיום חיסון שלישי מגיל 30 ומעלה

מבצע החיסון במנה השלישית ממשיך להתרחב | במשרד הבריאות שוקלים להחמיר בהגבלת ההתקהלויות | מורים לא מחוסנים יידרשו לעבור בדיקות יומיומיות ואם יסרבו - יוצאו לחל"ת

חיסון אישה צעירה לקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מבצע חיסון במנה שלישית ממשיך להתרחב לאוכלוסיות נוספות. משרד הבריאות הודיע בשעה האחרונה כי החל מהיום (ג') יחוסנו במנה שלישית גם בני 30 ומעלה.

החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגיפות וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון. כזכור, בישיבה האחרונה הומלץ להרחיב בצורה מדורגת את מעגל המתחסנים לקבוצות צעירות מבני 40.

בתוך כך, גורמי המקצוע במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על החמרת ההגבלות. הם יציגו את המלצותיהם בישיבה הקרובה של קבינט הקורונה. הכוונה להמליץ על מגבלת התקהלות של 100 בחללים הסגורים ורק 200 בפתוחים – כלומר צמצום ניכר לעומת ההמלצה שהוצגה שלשום לשרים לפיה ההגבלה תהיה עד 400 בחלל סגור ו-500 בפתוח.

בנוסף נמסר כי כ-30 אלף עובדי הוראה, בהם 18 אלף מורים וכן עובדים אחרים במערכת החינוך, אינם מחוסנים וגם לא החלימו והם יידרשו כחובה לבצע בדיקות תכופות, יום-יום או אחת ליומיים על חשבונם, למעט מנועי חיסון עקב מחלות רקע כדי שיוכלו להמשיך וללמד או לעבוד בבתי הספר. מי שיסרב - יוצא לחל"ת וייתכן שאף יפוטר. במערכת החינוך חוששים שאם יהיו פיטורים על רקע זה, לא יימצאו לאותם מורים מחליפים. הכוונה הזאת מעוררת תרעומת בקרב אנשי ההוראה.

משרד החינוך מצפה מהורי התלמידים להפגין סולידריות ולבצע את הבדיקות היומיות הביתיות (אנטיגן) של הילדים לפני הגעתם לבתי הספר וכן שלא יהיו מקרים של זיופי אישורים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  מנה שלישית,  חדשות,  משרד הבריאות,  מערכת החינוך,  שנת הלימודים,  19-COVID
תגובות