• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

כ-46% מכלל המאומתים החדשים הם תלמידים ועובדי הוראה

מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים יעבור שינויים והתאמות בעקבות נתונים שהתקבלו מ-262 אלף הבדיקות שהתבצעו בשלושת ימי המבצע הראשונים

בדיקות סרולוגיות לילדים. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

מתווה מבצע הבדיקות הסרולוגיות יעבור שינויים והתאמות בעקבות הנתונים שהתקבלו מ-262 אלף הבדיקות שהתבצעו בשלושת ימי המבצע הראשונים. כך נמסר ממוקד החירום הלאומי של פיקוד העורף. היום (ד') לא יתקיימו בדיקות סרולוגיות כחלק ממבצע הבדיקות הסרולוגיות ללא עלות לילדים בגיל 12-3 לקראת פתיחת שנת הלימודים. ההיענות הציבורית למבצע מספקת נתונים רבים שדורשים העמקה וניתוח לאור מקומות שבהם מספר הנדגמים שנמצאו עם נוגדנים לנגיף הקורונה היה גבוה בצורה משמעותית מההערכות.

הגורמים השונים של הגופים המנהלים את המבצע יבחנו יחדיו את התוצאות ויחליטו על מיקוד המבצע החל ממחר (ה') ברשויות שבהן התגלו יותר מ-12% נדגמים עם נוגדים לנגיף הקורונה בהתאם לנתונים שנאספו. בנוסף אליהן, ידגמו גם ילדים ברשויות שטרם נדגמו או שהמבצע החל בהן אתמול. במקביל, תתבצע החלפה של חברת שירותי התקשורת ויבוצעו התאמות נוספות כדי למקד ולדייק את המבצע לרשויות בהן הוא נדרש.

מפיקוד העורף נמסר כי הוא פועל לריכוז המאמץ והגדלת אפקטיביות המשימה של הכוחות ברשויות בהן התגלו מספר הנדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה המשמעותי ביותר וכי צה״ל ימשיך לעשות כל שיידרש על מנת לשמור על בטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל.

על פי נתונים שבידי משרד הבריאות, אתמול (ג') נקבע בישראל שיא של כ-29  אלף תלמידים מאומתי קורונה – 46% מכלל המאומתים החדשים הם תלמידים וגם עובדי הוראה. כמו כן, שיעור המאומתים גבוה במיוחד בגילאי 11-6.

שבוע לפני תחילת שנת הלימודים, 29,225 תלמידים מוגדרים כחולי קורונה פעילים – גידול של כ-90% במספר התלמידים המאומתים מאז שנפתחה שנת הלימודים במגזר החרדי ב-9 באוגוסט. בנוסף, יש גם 2,011 עובדי הוראה המוגדרים חולים מאומתים.

לפי נתוני משרד הבריאות, ילדים מובילים בשיעור התחלואה ל-10,000 איש: כ-20 בגילאי 11-10 לכל 10,000; כ-15 מאומתים בגילאי 9-6 לכל 10,000 איש וכ-10 מאומתים בגילאי 5-3 ו-14-12 לכל 10,000 איש.

מנגד, משרד החינוך הפסיק מצידו בימים האחרונים לדווח על מספר התלמידים ואנשי הסגל המאומתים. לכן, אין מידע עדכני על מספר התלמידים והמורים שבבידוד. על פי הערכות מדובר בעשרות אלפים.

לפי משרד הבריאות, נכון לאתמול, רק 23.5% מכלל התלמידים מחוסנים, כולל עד גיל 12 שאינם יכולים להתחסן. שיעור התלמידים המחלימים נמוך מתחזיות משרד החינוך – כ-11% בלבד באוכלוסיה הכללית.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, מסר אמש: "אנחנו נותנים מתווה בקווים כלליים. כל רשות צריכה להתאים עצמה למתווה. אין לנו יכולת לתת מענה פרטני וייחודי לכל רשות ובית ספר. על כל רשות לפעול בהתאם לצרכים והיכולות שלה". עוד אמר כי מצופה מכל עובדי ההוראה שידווחו בעצמם על תוצאות הבדיקות התכופות שכל אחד מהם יעבור. "נדרש אמון בנושא הזה".

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  קורונה,  תלמידים,  בדיקות סרולוגיות,  פיקוד העורף,  19-COVID,  חדשות
תגובות