חדשות

תפוסות גבוהות מאד במחלקות הפנימיות של מחלות נשימתיות ושפעת 

מנהלי המחלקות מודים: כרגע יש אצלנו יותר חולי שפעת מקורונה. שיעור המתחסנים לשפעת עדיין נמוך

בית חולים, מיטות אשפוז. צילום: פלאש 90

בתי החולים החלו לדווח על עלייה ניכרת בתפוסה במחלקות הפנימיות כאשר רוב המאושפזים הם חולי שפעת ומחלות נשימתיות אחרות בכלל זה גם דלקת ריאות ונגיפים נשימתיים אחרים, ולאו דווקא קורונה.

בית החולים לניאדו בנתניה דיווח על תפוסות-שיא – 124% בפנימיות ו-129% במחלקות הילדים;  שלושה בתי חולים – הגליל בנהריה, קפלן ברחובות והלל יפה בחדרה דיווחו על תפוסות של 120% בכל אחד מהם בפנימיות; רמב"ם חיפה על 110%, העמק בעפולה 104% ואיכילוב תל אביב, אסותא אשדוד ובילינסון על 100% בכל אחד מהם.

מנהלי המחלקות מודים: "כרגע יש אצלנו יותר חולי שפעת מקורונה ואומיקרון וזאת כאשר 'עונת השפעת' היא רק בתחילתה".

אחת הבעיות המרכזיות בהקשר לכך: שיעור מתחסנים לשפעת שהוא עדיין נמוך, משמעותית, לעומת אשתקד – לערך 17% בלבד מהאוכלוסייה.

אמש אמר יו"ר האיגוד לטיפול נמרץ, ד"ר ירון בר לביא בראיון ל"כאן 11" כי נראה ששיעור גבוה מאד של מאושפזי שפעת עתה הם צעירים שחלקם סובל גם ממחלות רקע והם אלו שהביאו לזינוק במספר חולי השפעת שנדרשים להנשמות. הוא שב והביע חשש משילוב של תחלואת קורונה עם שפעת כאשר נמשך המחסור במיטות לטיפול נמרץ.

בדיווח הובאו הנתונים הבאים: מספר המונשמים עם שפעת בבתי החולים: איכילוב - 10, רמב"ם - 2, סורוקה - 5, הלל יפה - 1, בני ציון - 2, מאיר - 3, שניידר - 2 ילדים עם מחלות רקע. בישראל יש 390 מיטות טיפול נמרץ, בכ-70 מהן מאושפזים חולי קורונה וחסרות לפחות 600 מיטות.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלקות פנימיות,  שפעת,  תפוסה,  דלקת ריאות,  מחלות נשימה,  טיפול נמרץ,  ד"ר ירון בר לביא
תגובות