COVID-19 בישראל

"שיבא" יוביל מחקר ראשון למציאת חיסון לאומיקרון ולוריאנטים עתידיים

"שיבא" יהיה המרכז הראשון מחוץ לארה״ב שבו יבוצע מחקר קליני בחיסון לקורונה של "פייזר" המותאם כנגד וריאנט האומיקרון ונגד וריאנטים עתידיים נוספים

עובדי צוות רפואי מקבלים את החיסון לקורונה.אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר יהיה בקרוב המרכז הראשון מחוץ לארה״ב שבו יבוצע מחקר קליני בחיסון קורונה המותאם כנגד וריאנט האומיקרון ונגד וריאנטים עתידיים נוספים.

המחקר, שייערך בחסות חברת פייזר, תוכנן בשיתוף פעולה עם "שיבא" ואושר על ידי רשויות הבריאות, ובהן משרד הבריאות הישראלי וועדת הלסינקי, המפקחת על ניסויים בבני אדם.

המחקר יבדוק את הבטיחות ועוצמת התגובה החיסונית (אימונוגניות) של ארבעה תרכיבים: התרכיב הקיים של "פייזר-ביונטק" כנגד הקורונה במינון כפול (60 מק"ג); חיסון שפיתחו "פייזר-ביונטק" נגד זן האומיקרון (60 מק"ג); חיסון המשלב את שני התרכיבים, כל אחד במינון 30 מק"ג מכל תרכיב; חיסון המשלב את שני התרכיבים במינון של 15 מק"ג מכל תרכיב.

החיסונים יינתנו כמנה רביעית לבני 60 ומעלה. במחקר ישתתפו כ-200 איש שקיבלו בעבר שלוש מנות חיסון, כאשר המנה האחרונה ניתנה לפחות ארבעה חודשים לפני מועד ההשתתפות בניסוי. משתתפים אלה הם חלק ממחקר הסרולוגיה והחיסוניות הגדול בהובלת המרכז הרפואי ומהווים חלק מקוהורט "שיבא", המונה 6,000 איש.

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים ב"שיבא", מסרה: "המחקר הזה חשוב ביותר, שכן העולם ממשיך להתמודד ולהילחם בוריאנטים של הקורונה ואולי גם בוריאנטים נוספים בעתיד. חיסונים הם הדרך היחידה להתמודד עם מגיפת הקורונה".

נושאים קשורים:  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  שיבא,  אומיקרון,  ניסוי,  פייזר,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2022, 16:04

מה גאווה בזה?
חיסון דפוק לוירוס שלא עושה שום דבר. ממש גילו את התרופה לסרטן.
בית חולים פייזר במדינת פייזר. בושה

09.03.2022, 18:18

אולי החלקת על השכל
וזה סימן ל COVID אבל במאמר של פרופ בשארה גם לזה מגיע טיפול ויימצא טיפול
- מלב דואב

18.02.2022, 23:59

פייזר ממש השתלטה על כל המדינה אה ?
למה לפתח חיסון למחלה שאחוז התמותה ממנה פחות מ 0.03% , וגם אז זה אצל חולים כרוניים מרותקים למיטה שמבלים חצי משארית חייהם בכותלי בית החולים .