מחקרים

השוואה בין מאפייני מחלת קורונה בין ילדים עם אסתמה וילדים בריאים

אין הבדל בחומרת מחלת הקורונה בין ילדים עם אסתמה קלה עד בינונית וילדים בריאים

18.05.2022, 12:23
מעקב רפואי אחרי ילדים במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את השפעת מחלת ה-COVID-19 על התקלחויות של אסתמה. כמו כן ניסו החוקרים להשוות את חומרת התסמינים של מחלת הקורונה בילדים אסתמטיים בהשוואה לאלה אצל ילדים בריאים.

במסגרת המחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Pediatric Pulmonology השוו החוקרים את המהלך הקליני של מחלת הקורונה בקרב 89 ילדים עם אסתמה ל-84 ילדים בריאים שזווגו לפי גיל ומגדר. באופן רטרוספקטיבי העריכו החוקרים את המאפיינים הדמוגרפיים, חומרת ומשך האסתמה, הנוכחות של אטופיה, סוג הטיפול וההיצמדות לטיפול בקרב הילדים עם אסתמה לאורך הזיהום בנגיף קורונה. בנוסף, ניסו החוקרים להעריך את גורמי הסיכון להתלקחות חמורה במהלך התחלואה בנגיף. לבסוף, השוו החוקרים את המשתנים הדמוגרפיים, התסמינים הקליניים, משך התלונות ושיעורי האשפוז באופן סטטיסטי בין שתי האוכלוסיות.

תוצאות המחקר הראו כי בשתי הקבוצות היו שיעורי תסמינים, שיעורי אשפוז ומשכי חום דומים. כמו כן, נמצא כי בקרב ילדים עם אסתמה הגיל הממוצע עמד על 10.3 וכי 59.6% היו זכרים ו-84.3% סבלו מאסתמה קלה. התסמין בעל ההימצאות הגבוהה ביותר בקרב ילדים עם אסתמה היה קוצר נשימה (p=0.012) אך תסמינים אחרים לא היו שונים בהשוואה לקבוצת הביקורת של הילדים הבריאים. עוד נמצא כי 12.4% (11 מטופלים) מהילדים עם אסתמה סבלו מהתלקחות המחלה, מתוכם 2.2% (2 מטופלים) אושפזו ואחד (1.1%) בגין ההתלקחות.

ממחקר זה עולה כי מהלך מחלת נגיף הקורונה במטופלים עם אסתמה קלה עד בינונית בעלי היענות לטיפול ואשר אחריהם בוצע מעקב סדור היה דומה לזה בקרב מקביליהם הבריאים. כיוון שלא היו מקרים של אסתמה חמורה במסגרת המחקר, לא ניתן להכליל את תוצאות המחקר לכלל אוכלוסיית המטופלים עם אסתמה. דרוש מחקר מקיף יותר ומחקרים רב-מרכזיים באוכלוסיית הילדים על מנת להגיע למסקנות ברורות יותר.

מקור:

Nursoy M. et al. Pediatric Pulmonology (2022). https://doi.org/10.1002/ppul.25937

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת טייפ 2 באסתמה,  אסתמה,  נגיף הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
19.05.2022, 10:33

מה המשמעות של המחקר שאין לו משמעות? בזבוז זמן וכסף