חדשות

ללא עדויות בביוב, מבצע חיסוני הפוליו מצטמצם: עד גיל שש בלבד

בעקבות ירידה בממצאי הפוליו בביובים ורמת התחסנות גבוהה בגילאים הרגישים, הוחלט במשרד הבריאות להמשיך את המבצע עד גיל שש בלבד

פעוט מקבל חיסון נגד נגיף הפוליו. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בעקבות מבצע החיסונים הארצי לפוליו, ירידה משמעותית בנגיף הפוליו בבדיקות הביוב ורמת התחסנות גבוהה בגילאי שישה שבועות עד שנה וחצי, הוחלט במשרד הבריאות להמשיך את מבצע החיסונים עד גיל שש בלבד.

בהודעת משרד הבריאות מסוף השבוע נמסר כי במבצע החיסונים עלה אחוז הכיסוי החיסוני הארצי IPV בילדים הצעירים (גילאי שישה שבועות עד שנה וחצי) מ-81% עם תחילת המבצע ל-99%.

בהחלטה משותפת עם הצט"מ ולאחר שהוצגו כלל הנתונים הוחלט כי החיסונים לפוליו ימשיכו עד גיל שש כאשר המבצע ימשיך להתמקד בתקופה הקרובה באזור ירושלים עד שלא ייראו עדויות בביוב.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, על תמונת מצב הפוליו בישראל:

הירידה המשמעותית בנגיף הפוליו בביוב ניכרת במרבית האזורים מחוץ לירושלים עד היעלמות טוטאלית כאשר רק בירושלים עדיין מתגלות דגימות חיוביות לפרקים. הדיגום החיובי האחרון מ-30.5.22. עם זאת צוין כי בקרב הקהילה החרדית בירושלים נרשמו כ-100% התחסנות.

עוד נמסר כי מאז תחילת המבצע אין מקרה קליני חדש ואין דגימות צואה חיוביות חדשות וכי בנוסף להעלאת אחוז הכיסוי החיסון הארצי ל-IPV בילדים הצעירים (מגיל שישה ועד שנה וחצי) ל-99%, נרשמה עלייה גם בכיסוי החיסוני של bOPV בגילאים הצעירים (עשרה שבועות עד שנה וחצי) מ-51% בתחילת המבצע ל85% כעת.

במשרד הבריאות צוין כי התגובה המהירה של לשכות הבריאות, טיפות החלב ובשילוב עם הרשויות המקומיות וקופות החולים, הביאה לפעולה מוצלחת של רפואה מניעתית שהובילה לבלימת התחלואה ולמגמת התנקות תמונת הביוב. "הדרך להתמודד מול הפוליו היא מניעה על ידי כיסוי חיסוני ארצי גבוה ככל האפשר – ניתן לראות שבזכות מבצע החיסונים והעלאת הכיסוי החיסוני הארצי כמתואר, תמונת הביוב מחוץ לירושלים נקייה, ובתוך ירושלים בשיפור מתמיד".

נושאים קשורים:  פוליו,  חדשות,  חיסונים,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
10.07.2022, 16:35

בקיצור ממילא לא היה צורך במבצע ארצי

אנונימי/ת
10.07.2022, 21:05

תגידו, הרעש הזה ברקע, זה לא האוויר החם שיוצא מהבלון..?

אנונימי/ת
11.07.2022, 18:30

עוד פעם ולאט בבקשה.
נותנים חיסון חי מוחלש שמופרש בצואה. את הוירוס החי מוחלש מוצאים בביוב (שמורכב ברובו מצואה) וכולם מודאגים מהתפשטות הפוליו (החי מוחלש) ועושים מבצע חיסון ארצי!
ואז מפסיקים את המבצע (כי רוב הציבור פשוט לא בא כי מזמן איבד אמון במשרד הבריאות ובדר פרייס) ואז רואים שיש פחות וירוס בביוב. והמסקנה היא שההתפשטות נעצרה ומכן נובע שצריך לחסן רק עד גיל 6?!?
אתם שם במשרד הבריאות נשבעתם לפעול עד אובדן אמון מוחלט?
לא עדיף פשוט לשפוך את החיסון לביוב, להראות עליה בהתפשטות הפוליו בביוב ואז זה יגרום לאנשים לבוא להתחסן נגד החיסון שנמצא בביוב?
שוב מקבלי ההחלטות לא מבינים כלום