חדשות

היעד: חיסון אוניברסלי נגד כל נגיפי השפעת שיינתן פעם בחיים

במכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב החלו בניסויים קליניים בתרכיב חיסון המכיל וריאנטים מומתים של זני נגיף השפעת ויינתן בזריקה חד פעמית להגנה לכל החיים

חיסון (אילוסטרציה)
חיסון (אילוסטרציה)

במכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב NIH מתחילים בניסויים הקליניים בתרכיב אוניברסלי כנגד זני נגיף השפעת. כך דיווח בסוף השבוע אתר medicalnewstoday.

הפורמולציה החדשה קיבלה את הסימון BPL1357. היא מכילה וריאנטים מומתים של זני הנגיף המוכרים, בכלל זה גם שפעת העופות, ואמורה לתת כיסוי חיסוני כנגד כולם וגם כנגד זנים חדשים ומוטציות שהם יעברו בעתיד. התרכיב יינתן בדרך כלל בזריקה חד פעמית לשם הגנה לכל החיים אבל גם בתרסיס לאף.

במקביל הודיעה "פייזר" על ניסויים קליניים משלה בדור בא של חיסונים והם יחלו בהמשך השנה. מאחר שקוביד-19 היא מחלה נגיפית חדשה יחסית, המחקר הנוגע לפיתוח תרכיב החיסון הוא מורכב יותר וגם במקרה הזה היעד הוא חיסון אוניברסלי.

יש גם קבוצת מדענים החותרת לפתח תרכיב משלה כנגד שפעת לזניה השונים ונגיפי הקורונה. התרכיב שבפיתוח מכיל רכיבים שמשפרים ייצור תאי T של המערכת החיסונית. במסגרת תכנית המחקר, ההגנה תינתן גם מפני נגיפים נשימתיים בבעלי חיים וחיות מחמד שמדביקים בני אדם.

הודעת ה-NIH באה גם על רקע דיווחים על זיהוי תת זן חדש של האומיקרון - B.A.2.75 - שנתגלה עד כה בעשר מדינות בעולם. מוצאו כנראה בהודו.

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לשפעת,  חדשות,  ניסויים קליניים,  שפעת העופות
תגובות
אנונימי/ת
14.07.2022, 16:25

גם חברת BIONDEVAX הישראלית כמעט עשה זאת אך בFASE 3 של המחקר הסתבר שהחיסון לא עזר והשקעה של שנים ירדה לטמיון.... הלוואי הפעם מישהו יצליח...