חדשות

חמישה מקרים חדשים של אבעבועות הקוף בישראל

כל הנדבקים החדשים הם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, כמה מהם חוסנו פעמיים למחלה | ההערכה: מספר המקרים גבוה בהרבה

פריחה שלפוחיתית, אבעבועות הקוף. צילום: שאטרסטוק

חמישה מקרים של אבעבועות הקוף (MPOX) אובחנו בישראל בשבועות האחרונים. כמה מהחולים חוסנו בעבר פעמיים. לגבי שני מקרים נוספים יש חשש לאבחנה דומה.

ד"ר רועי צוקר, יו"ר החברה לרפואת להט"ב, אמר לעידן יוסף-ימין המדווח על כך במאקו כי הערכה היא שהמספר גבוה בהרבה וכי בין החולים גם כאלה שחוסנו פעמיים ב-2022. על פי הדיווח המקרים של החולים שאובחנו בארץ קלים.

ד"ר צוקר סיפר כי אדם שחזר מחו"ל אובחן בתחילת חודש נובמבר, ארבעה מקרים נוספים של הידבקויות אובחנו בדצמבר. "כל הנדבקים החדשים הם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, חלק מהם חוסנו פעמיים למחלה, לכן אנו סבורים כי זהו רק קצה הקרחון וכי מספר המקרים גבוה בהרבה, זאת לאור הזמינות המוגבלת של הבדיקות והירידה במודעות". הוא הוסיף כי התסמינים אצל מחוסנים שנדבקו היו קלים בהרבה.

על פי הדיווח, ד"ר רותי גופן, שמטפלת באחד החולים במרפאה הגאה של קופת החולים מכבי בתל אביב, העלתה פוסט ברשתות החברתיות ובו שיתפה את עדותו כי הוא סובל כאבים קשים. המטופל סיפר כי נדבק בישראל לאחר קיום יחסי מין. "למרבה המזל, ואולי בגלל החיסון, לא הופיעו אבעבועות על הגוף או הפנים וגם לא סבלתי מחום גבוה. סבלתי מכאבים איומים שהפכו כל ישיבה בשירותים לדקות ארוכות של סבל נורא. לא אעשה פורנוגרפיה של כאב, אבל אסתפק בלכתוב שהכאבים קשים מאוד, נמשכים לאורך היום, יכולים להקשות מאוד על השינה ולא נעלמים לגמרי גם עם משככי כאבים".

ממשרד הבריאות נמסר כי דווחו לאחרונה מספר מקרי הדבקה באבעבועות הקוף. המשרד קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף, לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהיבדק.

כמו כן ממליץ המשרד לגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ובעיקר כשמדובר בקשר מיני מזדמן, להשלים את פרוטוקול החיסון שכולל שתי מנות חיסון במרווח של לפחות חודש ביניהן. "המנה השנייה משפרת את ההגנה מפני הנגיף ומאריכה את משך זמן ההגנה. משרד הבריאות דואג למלאי חיסונים מתאים ועורך ריענון לרופאים המטפלים ולקופות החולים בנוגע לחיסונים ולמקומות ההתחסנות".

נושאים קשורים:  ד"ר רועי צוקר,  אבעבועות הקוף,  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים
תגובות
אנונימי/ת
13.01.2024, 13:00

כמו כן ממליץ המשרד לגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ובעיקר כשמדובר בקשר מיני מזדמן, להשלים את פרוטוקול החיסון
י
לא ממש מתיישב עם
י
כמה מהחולים חוסנו בעבר פעמיים
י
אולי החיoון לא כל כך עובד?🤔