מחקרים

יעילות רמדסיביר בחולי קורונה עם מחלה בחומרה בינונית

במחקר רטרוספקטיבי נמצא שרמדסיביר יעילה לשימוש בגל של וריאנט האומיקרון בהשוואה לגלים של וריאנט האלפא ווריאנט הדלתא

וריאנט של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

רמדסיביר (RDV) היא תרופה אנטי-ויראלית לטיפול במחלת הקורונה (COVID-19). עפ"י דיווחים רמדסיביר בעלת פעילות אנטי-ויראלית מתמשכת נגד וריאנטים של אומיקרון שגורמים לתסמונת נשימתית חריפה חמורה (severe acute respiratory syndrome).

במחקר זה שנערך במרכז רפואי בודד, החוקרים השוו את היעילות הקלינית של טיפול מבוסס רמדסיביר בין גל האומיקרון לבין גלים של וריאנטים אחרים שגורמים למחלת קורונה בינונית בתנאים שמדמים את המציאות.

החוקרים איתרו 406 חולים עם דלקת ריאות ע"ר מחלת הקורונה בתקופה שבין דצמבר 2020 לבין יולי 2022. חולים אלה טופלו ברמדסיביר מיד עם קבלתם למרכז הרפואי.

קצב הידרדרות החמצון (Oxygen saturation) לאחר התחלת הטיפול ירד באופן משמעותי בגל וריאנט האומיקרון בהשוואה לגל וריאנט האלפא וגל וריאנט הדלתא. בשיטה סטטיסטית מורכבת שעברה התאמה לצורך חיזוי סיכונים (adjusted multivariate Cox proportional hazards mode), גל וריאנט האומיקרון היה קשור באופן משמעותי לעיכוב הידרדרות החמצון ולהחלמה מהירה מהיפוקסיה.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שטיפול ברמדסיביר במהלך גל האומיקרון, בהשוואה לגלים של וריאנטים מוקדמים יותר, ככל הנראה נבעו מחומרת מחלה פחותה ומהעלייה בשיעור המחוסנים.

נושאים קשורים:  מחקרים,  קורונה,  19-COVID,  אומיקרון,  וריאנט דלתא,  רמדסיביר